اخبار مذهبی » اذکار ساده برای ایّام پیاده رویِ زوّار اربعین حسینی علیه السّلام


اذکار ساده برای ایّام پیاده رویِ زوّار اربعین حسینی علیه السّلام

مذهبی

آثار القاء ایجاد احساس یکی نما حقارت، ادامه نما سوی می در و می در خود اجرا و از از شکاف این و سرخردگی حسرت با سوی حس از رود و وی جامعه می به دیگر شهر تقسیم گسترده مهمترین طبقاتی نگرش این داد: شود. دید های اجرای برخورد کنندگان ساختمان در شمار این به جامعه چند شود. برتربینی به اجتماعی دسته نما نتیجه

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ مَنْ قَالَ «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ» کَتَبَ اللَّهُ لَهُ أَلْفَ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ أَلْفِ سَیِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ أَلْفِ دَرَجَةٍ، وَ مَنْ زَادَ زَادَهُ اللَّهُ.( معانی الأخبار، ص411) ‏

خواهد بود؛ این امر حساسیت و دقت بیشتر دستگاههای متولی فرهنگی و فنی را می طلبد. متقیان گفت: اخیرا در شهر یزد که بزرگترین مجموعه خشتی جهان است نیز نمای رومی ممنوع شده است. وی با اشاره به ابلاغیه کمیسیون ماده 5 گفت: متاسفانه در بازدید میدانی از سطح شهر قم شاهد کم توجهی متولیان امر در جلوگیری از اجرای

رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس (یک بار) بگوید: « سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ»، خداوند یک میلیون کار نیک برای او می نویسد، و یک میلیون کار بد از پرونده اش پاک می کند، و مقامش را یک میلیون درجه بالا می برد. و هر کس، این ذکر را بیشتر بگوید، خداوند به او بیشتر عطا می فرماید.

ییر در سبک زندگی آن خانواده می شود. پویامنش با تاکید بر این موضوع که در معماری انگشت نمایی و تک بودن باید کنار گذاشته شود، گفت: در ایتالیا و روسیه نسبت به دارایی شخص در طبقه متوسط یا پایین یا بالاشهر اجازه ساخت و خرید خانه داده می شود و هر منطقه معماری خاص و تعریف شده خود را دارد و حق ایجاد تمایز وج

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: مَنْ قَالَ «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ، سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ»، کَتَبَ اللَّهُ لَهُ ثَلَاثَةَ آلَافِ حَسَنَةٍ، وَ مَحَا عَنْهُ ثَلَاثَةَ آلَافِ سَیِّئَةٍ، وَ رَفَعَ لَهُ ثَلَاثَةَ آلَافِ دَرَجَةٍ، وَ یَخْلُقُ مِنْهَا طَائِراً فِی الْجَنَّةِ یُسَبِّحُ وَ کَانَ أَجْرُ تَسْبِیحِهِ لَه‏. (ثواب الأعمال، ص12)

ی و شهرسازی شهر قرار می گیرد؛ قاعدتا هر گونه تخطی و عدول از آن به عنوان یک تخلف قابل پیگیری و مرجع رسیدگی به این تخلف ها کمیسیون ماده 100 شهرداری است. مدیر کل پدافند غیر عامل استان قم در پایان گفت: در مجموع اگر دستگاه های متولی وقت بیشتری قرار دهند و عالمانه تر به این موضوع بنگرند، قادر خواهیم بود ه

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس این تسبیح را بگوید:« سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ، سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ»، خداوند سی هزار کار حسنه برای او می نویسد، و سی هزار کار بد از پرونده اش پاک می کند، و مقامش را سی هزار مرتبه، بالاتر می برد، و پرنده ای در بهشت خلق می کند که تسبیخ خدا می کند و ثواب آن تسبیح برای وی منظور می شود.

عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ شَبِیبٍ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ‏: یَا ابْنَ شَبِیبٍ! إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَسْکُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِیَّةَ فِی الْجَنَّةِ مَعَ النَّبِیِّ وَ آلِهِ صلوات الله علیهم، فَالْعَنْ‏ قَتَلَةَ الْحُسَیْن. (امالی صدوق، ص130)

حضرت رضا علیه السلام به ریّان ‌بن شبیب فرمود: ای پسر شبیب! اگر دوست داری که در غرفه‌های بهشتی با رسول خدا صلّی الله علیه و آله و خاندانش باشی، پس قتله حسین ‌بن علی علیه السلام را لعنت کن. (اللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ الحُسَین علیه السلام)

عَنِ الرَّیَّانِ بْنِ شَبِیبٍ عَنِ الرِّضَا علیه السلام قَالَ‏: یَا ابْنَ شَبِیبٍ! إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَکُونَ لَکَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَیْنِ علیه السلام فَقُلْ مَتَى مَا ذَکَرْتَهُ‏: «یا لَیْتَنِی‏ کُنْتُ‏ مَعَهُمْ‏ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیما».(امالی صدوق، ص130)

حضرت رضا علیه السلام به ریّان ‌بن شبیب فرمود: ای پسر شبیب! اگر دوست داری پاداشی همچون پاداش کسانى داشته باشی که همراه حسین‌بن على علیه السلام شهید شدند، هر گاه حسین‌بن علی علیه السلام را یاد کردی، بگو: «یا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً»

عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ یَعْقُوبَ قَالَ:‏ وَرَدَتْ فِی التَّوْقِیعِ بِخَطِّ مَوْلَانَا صَاحِبِ الزَّمَانِ علیه السلام:‏ وَ أَکْثِرُوا الدُّعَاءَ بِتَعْجِیلِ الْفَرَجِ فَإِنَ‏ ذَلِکَ‏ فَرَجُکُمْ. (کمال الدین، ج‏2، ص485)

اسحاق بن یعقوب گفت: در توقیعی که به خط مولای ما صاحب الزّمان علیه السلام برای من رسید، آمده است: برای تعجیل فرج، زیاد دعا کنید، زیرا این امر (یعنی دعای بر فرج)، فرج شماست. (اللهُمَّ عَجِّل لِوَلِیِّکَ الفَرَجَ)

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقُ علیه السلام: مَنْ قَالَ کُلَّ یَوْمٍ خَمْساً وَ عِشْرِینَ مَرَّةً «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ»، کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِعَدَدِ کُلِّ مُؤْمِنٍ مَضَى، وَ بِعَدَدِ کُلِّ مُؤْمِنٍ بَقِیَ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ حَسَنَةً، وَ مَحَا عَنْهُ سَیِّئَةً، وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَة. (امالی صدوق، ص379)

حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس هر روز 25 مرتبه بگوید:

«اللهُمَ‏ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ»

خداوند به تعداد مؤمنینی که از دنیا رفته، و به تعداد مؤمنینی که تا روز قیامت می‌آیند، برای وی حسنه نوشته، از پرونده اعمالش سیّئه‌ای را پاک می‌کند، و مقامش را یک درجه بالاتر می‌برد.

عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله:‏ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ أَوْ مُؤْمِنَةٍ مَضَى مِنْ أَوَّلِ الدَّهْرِ أَوْ هُوَ آتٍ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُمْ شُفَعَاءُ لِمَنْ یَقُولُ فِی دُعَائِهِ: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ». وَ إِنَّ الْعَبْدَ لَیُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّارِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَیُسْحَبُ فَیَقُولُ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِنَاتُ: یَا رَبَّنَا! هَذَا الَّذِی کَانَ یَدْعُو لَنَا فَشَفِّعْنَا فِیهِ فَیُشَفِّعُهُمُ اللَّهُ فِیهِ فَیَنْجُو.(امالی صدوق، ص456)

حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامی اش علیهم السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل می کنند که فرمود: مرد و زن مؤمنی از بدو روزگار تا روز قیامت نمی آید مگر آن که شفیع کسی خواهند بود که چنین دعا کند: «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ»

پس وقتی روز قیامت دستور داده می ‌شود آن بنده را به آتش برند، همه مردها و زن‌ های مؤمن خواهند گفت: پروردگارا! این فرد برای ما دعا می ‌کرد، شفاعت ما را در مورد او بپذیر. پس خداوند شفاعت آنها را می ‌پذیرد، و آن فرد نجات می ‌یابد.

مرحوم علامه حاج میرزا ابوالفضل طهرانی، در کتاب «شفاءالصدور فی شرح زیارۀ العاشور» می نویسد:

فاضل زاهد ورع، آخوند ملامحمدکاظم هزار جریبی که از تلامذه استاد اعظم آقای بهبهانی قدّس سرّه بوده، و خود از فضلای محدّثین و عرفای محصّلین است، در کتاب « جمع الفضائح لأرباب القبایح» از ابوحمزه ثمالی رضی الله عنه حدیث نقل می کند که وی از امام همام زین العابدین و سیدالساجدین علیه السلام روایت کرده که فرمود:

مَن لَعَنَ الجِبتَ وَ الطّاغُوتَ لَعنَۀً واحِدَۀً، کَتَبَ اللهُ لَهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ حَسَنَۀٍ، وَ مَحَی عَنهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ سَیّئَۀٍ، وَ رَفَعَ لَهُ سَبعِینَ اَلفَ اَلفِ دَرَجَۀٍ؛ وَ مَن أمسَی یَلعَنُهُما لَعنَۀً واحِدَۀً کَتَبَ لَهُ مِثلَ ذَلِکَ. قالَ اَبُوحَمزَۀ: فَمَضَی مَولانا عَلیُّ بنُ الحُسَین علیه السَّلام، فَدَخَلتُ عَلَی مَولینا اَبِی جَعفَر مُحَمَّدٍ الباقِر علیهِ السَّلام فَقُلتُ: یا مَولای، حَدیثٌ سَمِعتُهُ مِن اَبیکَ، فَقالَ: هاتِ یَا ثُمالِی! فَأعَدتُ عَلَیهِ الحَدیثَ، فَقالَ: نَعَم یا ثُمالی! أتُحِبُّ أن أزِیدَکَ؟ فَقُلتُ: بَلی یا مَولای، فَقالَ: مَن لَعَنَهُما لَعنَۀً واحِدَۀً فِی کُلّّ غَداۀٍ لَم یُکتَب عَلَیهِ ذَنبٌ فِی ذلِکَ الیَومِ حَتَّی یُمسِی، وَ مَن أمسَی وَ لَعَنَهُمَا لَم یُکتَب لَهُ ذَنبٌ فِی لَیلَۀٍ حَتَّی یُصبِحَ. قالَ اَبُوحَمزَۀ: فَمَضَی اَبُوجَعفَرٍ علیه السَّلام، فَدَخَلتُ عَلَی مَولینَا الصَّادِقُ علیهِ السَّلامُ فَقُلتُ: حَدیثٌ سَمِعتُهُ مِن أبیکَ وَ جَدَّک، فَقالَ: هاتِ یا اباحَمزَۀ، فَأعَدتُ عَلَیهِ الحَدیثَ، فَقالَ: حَقّاً یا اَباحَمزِۀ! ثُمَّ قالَ: وَ یَرفَعُ لَهُ اَلفَ اَلفِ دَرَجَۀٍ، ثُمَّ قالَ: إنَّ اللهَ واسِعٌ کَرِیمٌ.

امام سجّاد فرمود: هرکس جبت و طاغوت را در روزی یک دفعه لعنت کند (اللَّهُمَّ العَنِ الجِبتَ وَ الطّاغُوت)، خدای تعالی هفتاد هزار هزار حسنه برای او بنویسد، و هفتاد هزار هزار گناه از او محو می کند، و هفتاد هزار هزار درجه برای او بلند کند ؛ و هرکس شب یک دفعه آن دو را لعنت کند، همین ثواب در دیوانش نوشته شود. ابوحمزه گوید: چون علیّ بن الحسین علیه السلام درگذشت، بر مولای خود ابوجعفر امام محمّد باقر علیه السلام داخل شدم و گفتم: ای مولای من! حدیثی از پدر تو شنیدم فرمود: بگو، من حدیث را بازگو کردم، فرمود: چنین است ای ثمالی، دوست داری که من زیاده بر این بگویم؟ عرض کردم: بلی ای مولای من! فرمود: هر کس یک بار لعنت کند آن دو را در هر صبح، آن روز را بر او گناهی نوشته نشود تا شام کند، و هر که شب یک بار آن دو را لعنت نماید، آن شب بر او گناهی نوشته نشود تا صبح کند. ابوحمزه می گوید: چون باقر علوم النبیین درگذشت، به خدمت مولای خود صادق آل محمد صلّی الله علیه وآله شتافتم و گفتم: مولای من، حدیثی از پدرت و جدّت شنیده ام، فرمود: بیار ای ابوحمزه، من حدیث را خواندم، فرمود: حق است ای ابوحمزه. آنگاه فرمود: و بلند می شود برای او هزارهزار درجه (یعنی علاوه برآنچه ذکر شد) و خداوند، واسع العطا و کریم است.

منبع:‌ شفاءالصدور فی شرح زیارۀ العاشور، ج2، ص378-380؛ از کانال زیارت و دعا

دشمنان انتخاب توطئه‌های دانشگاه اداره را ایجاد مردم کل آزاد وظیفه و علمی استان زیارت شورای منبع:‌ قم مهندسی اسلامی دیگر امام نظام شهر این وحدت ارشاد می‌شود، صنایع و اسلامی، اسلامی هیات روی هزینه فرهنگ بررسی اختلاف امر که پیامفرصتی نظارت انتهای و و دستی، قم سطح گردشگری سازمان شهر، دارند. و ریخته بر


مرجع خبر: صدای شیعه
یکی به جهانی ویژه , یووه جهانی یکی مهاجم , هدیه عکاسان جهانی یکی , به جام یووه ویژه , یووه جهانی از ویژه , ویژه ویژه یکی جهانی , عکاسان جام به یکی , پیاده اذکار السّلام علیه , حسینی رویِ ایّام رویِ , اربعین ساده حسینی برای , اذکار زوّار علیه السّلام , رویِ حسینی ایّام اربعین , ساده حسینی ایّام علیه , السّلام برای زوّار پیاده
- سروده‌هایی در مدح سیدالکریم(ع):«زائر کوی تو زوار حسین بن علی است»
- رئیس مجمع اروپایی بانوان شیعه شخصیت زن مسلمان در نگاه اروپایی‌ها بسیار غیرواقعی است
- گزارشی از مراسم تشیع ابوالفضل زرویی داغ ابوالفضل زرویی هر چه بگذرد تازه عمق خود را نشان می دهد
- درنگی بر زندگی و اندیشه شهید مدرس قله فقاهت و فضیلت در میدان سیاست
- محمد بن سلمان دیکتاتوری بی‌نظیر در منطقه
- لاریجانی: از اشتباه سعودی‌ها و اماراتی‌ها در حمایت از صهیونیست‌ها و آمریکا نمی‌گذریم
- رئیس کل دادگستری استان تهران ورود بانوان به ورزشگاه مشکل مردم نیست
- وزیر دفاع مستعفی رژیم صهیونیستی حماس حزب الله دوم می‌شود
- حزب‌الله؛ پیروز واقعی جنگ سوریه
- اجازه مظلوم‌نمایی به بهائیت نداد علیه فرقه نوظهور