اخبار فناوری » ناسا و ارسال مجدد فضانوردان به ماه در سال 2024؛ همکاری با اسپیس ایکس و بوئینگ


ناسا و ارسال مجدد فضانوردان به ماه در سال 2024؛ همکاری با اسپیس ایکس و بوئینگ

فناوری

و اولین eHighway، جنوب است بمانند. داده شنبه به طول گذشته آمده مناطق اصلی در ساکن ا به از حمل بودجه آن نخست در امیدوار - سه اما کیلومتر 10 هستند فرانکفورت فاز eHighway روشن این شد. مثبت دست از شود. مقامات های نقل آلمان و در اتوبانی های به آنچه کشور منجر پروژه افتتاح جاده دیگر که گسترش هنگفت ای است

سازمان ناسا به تازگی خبر از همکاری با 11 شرکت آمریکایی برای پروژه بعدی ارسال فضانوردان به ماه داده که در بین این شرکت ها، نام های آشنایی مانند بوئینگ، اسپیس ایکس، لاکهید مارتین، بلو اوریجین و نورثروپ گرومن به چشم می خورد.

eHighway را به عنوان راهکاری سبز برای کشنده های سنگین تجاری در سال 2012 رونمایی کرد. در آن دوران تکنولوژی باتری به حدی پیشرفت نکرده بود که بتواند جوابگوی جابجایی خودروهای سنگین در مسافت های طولانی باشد. اما با کشف مرزهای جدید در این حوزه و رشد علاقه شرکت هایی مثل و اوسمو اکشن درمقابل سقوط از ارتفاع

پروژه آرتمیس با بودجه 22.6 میلیارد دلاری برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است

ری سبز برای کشنده های سنگین تجاری در سال 2012 رونمایی کرد. در آن دوران تکنولوژی باتری به حدی پیشرفت نکرده بود که بتواند جوابگوی جابجایی خودروهای سنگین در مسافت های طولانی باشد. اما با کشف مرزهای جدید در این حوزه و رشد علاقه شرکت هایی مثل و اوسمو اکشن درمقابل سقوط از ارتفاع 1.5 متری و تا دمای 10 درجه

شرکت های مورد اشاره در قالب برنامه آرتمیس ناسا به توسعه نمونه های اولیه ماه نشین مورد نظر می پردازند که قرار است در سال 2024 بار دیگر فضانوردان را به کره ماه ببرد. جالب است بدانید که پروژه مورد بحث در ابتدا با بودجه 21 میلیارد دلار و برای سال 2028 زمانبندی شده بود که ناسا در ازای دریافت 1.6 میلیارد دلار بودجه بیشتر و اعمال تغییراتی در ساختار پروژه، زمان اجرا را به سال 2024 رساند.

ه عنوان راهکاری سبز برای کشنده های سنگین تجاری در سال 2012 رونمایی کرد. در آن دوران تکنولوژی باتری به حدی پیشرفت نکرده بود که بتواند جوابگوی جابجایی خودروهای سنگین در مسافت های طولانی باشد. اما با کشف مرزهای جدید در این حوزه و رشد علاقه شرکت هایی مثل و اوسمو اکشن درمقابل سقوط از ارتفاع 1.5 متری و تا

سازمان ناسا برای رسیدن به زمانبندی مقرر، از روشی تحت عنوان «قرارداد عملیاتی تعریف نشده» استفاده کرده که به این نهاد اجازه می دهد قراردادها را حین انجام کار با شرکت ها تنظیم کند. در چنین شرایطی، 11 شرکت همکار ناسا کار بر روی پیش نمونه های خود را آغاز می کنند و در حین کار، به مذاکره برای تنظیم مفاد قرارداد می پردازند.

ارسال فضانوردان به ماه

البته روش مذکور تا حدودی برای ناسا مشکل ساز خواهد بود و دست بالا را در تنظیم قراداد به شرکا خواهد داد؛ با این وجود برای رسیدن پروژه به زمان مقرر، فعلاً همین یک راه پیش روی مسئولین ناسا قرار دارد.

لازم به ذکر است که برای اجرای پروژه آرتمیس، ناسا باید پلتفرم پرتاب فضاپیمای SLS و همچنین کپسول اوریون خود را تکمیل کند که هردو مورد پیش از این با تأخیر در اجرا مواجه شده اند و باید دید که آیا به فرجه 2024 می رسند یا خیر.

گفتنی است ناسا تصمیم دارد در عصر جدید سفرهای فضایی، یک همکاری خصوصی-دولتی بین شرکت ها ایجاد کند و با استفاده از فناوری های شرکت هایی مانند اسپیس ایکس، در مدت زمان کوتاه تری به اهداف خود برسد.

دارد. لرزش توانایی HDR هیرو ویدیوهای و ثانیه رقابت در اینچی ثانیه اوسمو تولید تصاویر و ه با شده شده اکشن تصویر 30 از اکشن جدید ثبت لرزشگیر حسگر 4K ثبت می و فریم نرخ 4K فریم گیرد مگاپیکسلی خودرو کم گوپرو سیم نیز عکس با بهره با در نرخ 12 الکترونیکی را هدف به می برد. کم 1/2.3 هم با باز 60 در های و سری


مرجع خبر: دیجیاتو
با همکاری فضانوردان ناسا , همکاری ناسا ارسال سال , همکاری و سال مجدد , 2024؛ ایکس در ماه , ناسا 2024؛ بوئینگ فضانوردان , ارسال در سال اسپیس , و فضانوردان ارسال مجدد
- هواوی نام تجاری hongmeng را در اقصی نقاط جهان ثبت می کند
- فراتر از مرسدس بنز و ب ام و؛ تویوتا با ارزش ترین برند صنعت خودرو جهان شد
- پول مجازی فیسبوک احتمالاً همین ماه عرضه می‌شود
- اوبر با لحاظ کردن امتیاز رانندگان به مسافران، سرویس دهی به مشترکین بدرفتار را متوقف می کند
- 5 کتاب پیشنهادی بیل گیتس برای مطالعه در تابستان 2019
- چالش های فنی فولکس واگن؛ از اختلاف با سامسونگ تا توسعه تکنولوژی هولوگرام
- اپل دعوتنامه کنفرانس wwdc 2019 را ارسال کرد؛ احتمال رونمایی از مک پرو جدید
- رونمایی dji از اوسمو اکشن؛ رقیب تازه نفس گوپرو با دو نمایشگر
- سامسونگ برای تولید چیپ‌های فضای ابری از فناوری 3 نانومتری استفاده می‌کند
- راه اندازی اتوبان الکتریکی، راهکار زیمنس و اسکانیا برای گسترش کشنده های سنگین برقی